A

Migusta//

sarah/february babies


© layout by firesparks. Graphic from pixiv
Nak kata bodoh,tk berani?
Tuesday, June 18 // 14:39

Pernah tk kita terfikir sekejap,termenung sekejap,munasabah diri kita.ya,kita semua ada kawan.kawan disama ertikan dgn sahabat.pernah tk kita rasa yg diri kita ni rasa kecewa atas sbb usaha kita sendiri,kwn yg dapat nama?aku pelik dgn org yg mcm ni...dia tk ada idea tersendiri,tk ada bakat langsung.tp dia gunakan kesenangan,otak org lain untuk diri dia sendiri.pernah ke tk sebenarnya dia fikir perasaan org yg lg satu tu?

Tgk lah,betapa susahnya otak kita berfikir.betapa susahnya tgn kita buat sesuatu kerja.bila datang org yg mcm ni,dia dgn senang hatinya "menekap,mengopy paste" kita punya.bila kita tgk dari jauh,org semua memuji dia.org atas2 semua puji.tp semua tk tau,tu hasil titik peluh kita dan dia senang2 ambik.bayangkan lah..aku tk dpt terima semua ni.tp aku masih ada otak.aku mampu berfikir lg.aku tahu,aku mampu buat lebih baik dari apa yg dia ambil dari aku.

Ya Allah..jauhkan lah aku dari sifat yg hina ini.



Usahalah dgn hasil usaha kita sendiri.fikir lah dgn otak yg Allah bagi.tk susah pun.
langsung tk susah.Bnyk cara lain lagi,bkn hanya dgn "meniru,mengopy paste".

Tolong,aku diam tk bermakna aku suka....

« Older posts | Newer posts»